Överstrykningspennor

Jag satt och studerade Teaterns verktyg ur världesn tjockaste häfte när jag började fundera på om ja kanske behövde en överstrykningspenna. Sedan ägnade ja tio minuter eller mer åt att leta upp en. Jag hittade den i mitt blåa luddiga pennfodral som låg undanproppat i något skåp någonstans. Min vän henrietta sade att överstrykningspennor känns som en myt. När jag undrade vad tusan hon menade med det sa hon: "Typ.. När man behöver dem, Då känns det som något som någon har hittat på att de finns." Lite grammatiska fel i den meningen.:)  

Jag håller inte riktigt med. Jag funderar mer över hur behövliga överstrykningspennorna egentligen är. Jag tror att dem inte alls skulle vara lika populära om det inte vore för människors märkliga tillfredställelse när de får stryka under lite text med en bra neongulunderstrykningspenna som innehåller sådär mycket färg så det blir perfekt på raderna. Överstrykningspennor kanske egentligen är helt onödiga. Dom har bara lurat oss med sin härlighet. Eller?

Kommentarer
Postat av: Heinrich

Så sant, så sant. Någon kapitaist har skapat det här behovet.

2009-03-23 @ 17:38:35
URL: http://heinrich.bloggagratis.se
Postat av: eddziboi

du har fullkomligt fel! Övrerstrykningspennor är helt klart underskattade. Dom är användbara i alla möjliga sammangang. Tänk dej om du skulle stryka under text med blyertspennor, då skulle texten synas sämre och det skulle ta mycket längre tid att läsa cad man hade strukit udner. Använder man däremot en överstrykningspenna så lyser ju det upp det man har strukit under! Det är understrykningspennornas era! "För understrykning i tiden!"

2009-03-24 @ 20:03:15
Postat av: Linnea

dom kan vara ganska praltiska. om man behöver stryka under något.

2009-03-24 @ 22:55:50
URL: http://mutantbebis.blogg.se/
Postat av: jessica

Men det finns så många människor som blir helt handikappade utan understrykningspennor! Det finns ju faktist miljoner andra sätt att stryka under saker. Man kan ju markera de med bläck. Eller varför inte skriva upp punkter med de viktigaste sakerna så kommar man ihåg dom bättre också. "För nya kreativa lösningar på understrykningsproblemen, låt inte överstrykningspennorna hindra er när ni inte hittar dom!"

2009-03-25 @ 17:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0