släkten är schtek

Hejdåren
Idag är det annandag påsk och fyra dagar av det älskade påklovet har redan försvunnit. Bara sex dagar kvar :( Ja önskar att min läxhög kunde försvinna lika fort som tiden. (där fick ja till de XD). Jag har haft ett bra lov hittils med skräckfilmstittande hos kakanbrakan och stadsturer med schtekarn och emma. När vi var i staden träffade vi förresten på en äkta schtekare med perfekt lidingö dialekt. Han sa att det stod 17 skrivet all over oss och att han behövde hjälp med att hitta en present åt en brosdotter (17) och att han inte kände henne men att presenten skulle kosta runt 700kr. Hahaha de var kul^^.  På tal om schtekare så har jag  varit hos min kära släkt på påskmiddag. Farfar, hans fru och deras fyra döttrar med en miljon småbarn var där och middagen hölls i deras villa (med pool och ett middagsbord där alla fastrar+män+barn får plats). Dom är schtek. Och där kom jag i converse och jeans och till råga på allt är jag vegetarian. Stackars mig. Men jag fick påskägg :D Nu ska ja prata klart med hettipettipan och sedan sätta igång med allt jag måste göra. Blä. Tråkigt. GLAD PÅSK i efterskott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0