måste-plugga-lördag :(

Godmorgon
Jag har en lång pluggdag framför mig. Jag måste skriva klart min NO redogörelse och jag borde försöka rädda min lerklump och jag borde spela bas och lära mig fryshusetlåten utantill. Men vad svårt det är att börja. Den här veckan har varit hur lång som helst. Det är veckan efter sportlovet men det känns som tionde. Jag vill tillbaka till fjällen!!!

Jag tror att anledningen till att veckan varit så lång är dom satans intagningsproven. Jag har gjort två stycken. I onsdags gjorde jag mitt första prov på scengymnasiet. Emma och tove skulle göra proven samma dag (emma lite senare) så vi gick dit tillsammans. Usch va ja var nervös! Det började med att vi gjorde ett gemensamt gehörsprov (skriftligt). Jag kunde inte koncentrera mig och missade massa instruktioner. Sedan satt jag och tänkte så länge på det jag hade hört att jag glömde bort vad ja egentligen hade hört så det slutade med att jag gissade svaren på frågorna som jag egentligen kunnat från början.  Efter gehörsprovet så fick man en tid då man skulle in till juryn. När det var min tur var jag så nervös att mina fingrar darrade. Det ledde till att jag spelade i otakt några gånger under första versen av min låt. INTE BRA! Men min nervositet släppte efter det och resten av provet (rytmklappsaker och gehörsprov- "sjung efter pianot!") gick iallafall okej. Hata intagningsprov!

Mitt andra prov hade jag på viktor rydbergs gymnasium. Det gick bättre. Där spelade jag bas till min ipod och spelade inte i otakt. Sedan fick jag hitta på lite baskomp till trummor, höra dur och mollackord, klappa, sjunga efter pianot och prata lite med juryn. Det gick bättre än på scengymnasiet men jag kan inte säga att det gick bra.. Men jag vill husomhelst inte gå på viktor rydberg. Lärarna i juryn var najs men eleverna (jag träffade iofs bara sex,sju stycken) var stekiga som tusan. Snobbskola^^.  jag var nästan inte nervös alls under provet. Jag tror att det är något fel på delen i min hjärna som ska känna nervositet för när jag och pappa åkte hem från tairesturangen senare på kvällen så kände jag plötsligt den här pirr-i-magen-nervös-känslan. det var fett konstigt.

Igår var en bra fredag. Det var horror night på tekis :D Vi kollade på skräckfilm och åt popcorn. Jag älskar tekismänniskorna!!! Vi såg the blair witch project. Jag tyckte inte att den var speciellt läskig när jag såg den men efteråt så såg jag den där killen stå mot hörnet när jag blundade :/ jaja nu måste jag verkligen sätta igång. Ska leta fram lite bra pluggmusik bara. Hejpåer^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0