Chokladkalendern



Chokladkalendern, allas favorit, som är en glädjespridare för alla små barn. Varje morgon vaknar man upp och tänker "Jaa en ny dag! Nu får jag en chokladbit!"

Men tänk sen när man kommer hem från skolan och ser sin chokladkalender, känner suget efter en till chokladbit, och sorgset kommer på att man redan har ätit upp sin lilla cm2 choklad för dagen. Det är smärta! Hemskt! Det kommer en dag, när ens självdiciplin inte orkar kämpa längre, då man äter chokladbiten för morgondagen också! Man tänker, "äsch, jag klarar mig väll en dag utan en liten chokladruta". Morgonen går bra. Fast när man kommer hem... Man ser den ligga där.. Kalendern... Det slutar alltid med att man blir så sugen att man inte kan stå emot längre. Man öppnar lucka efter lucka och äter och njuter. Sen är det plötsligt slut. Oj. Vad ska jag göra nu?


Kommentarer
Postat av: lina

jag tror att jensens mentala träning skulle hjälpa dig att stå emot :P haha.

2008-12-17 @ 09:54:47
URL: http://linnaas.blogg.se/
Postat av: fräulein acissej

jag skrattar så ja håller på at trilla av stolen. På riktigt, haha

2008-12-17 @ 14:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0